onsdag 15 februari 2023

Blogg 15/2 2023.

 Stina bodde med sin man i ett stort trähus bara ett par hundra meter från mitt föräldrahem. Det lyste aldrig i mer än ett enda fönster i det där huset. Jag vet inte om ryktet var sant, men det påstods att dom snålade på både ljus och värme. Om tanken var att lämna pengarna till barnen, så är jag rädd att planen kan ha haft sina brister. Maken dog för tio år sedan och bör ha varit ganska gammal redan då. Stinas dödsannons läste jag i lördagens tidning. Hon var född året efter min salig far och blev således nittiofem år gammal. Den sista tiden verkar hon ha tillbringat på ett äldreboende och där har jag alltid hört att man får betala mer ju mer pengar man har. Man kan väl hoppas att hon hann skänka bort besparingarna innan hon kom så långt. Hon verkar ha haft rejält med efterlevande att slösa dom på. I och för sig bara en dotter, om jag förstår annonsen rätt. Men i gengäld både barnbarn, barnbarnsbarn och barnbarns barnbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar