söndag 26 februari 2023

Blogg 26/2 2023.

 Att datorn lever sitt eget liv och ställer till oreda borde jag vara van vid, men oftast har jag åtminstone någon aning om vad den sysslar med. Häromdagen gick den verkligen bananas. Jag kopierade i vanlig ordning in bloggtexten på min hemsida. Av en händelse upptäckte jag att det stod ”nöbör” där jag hade skrivit ”nödrop bör”. Jag gick tillbaka och rättade felet, men när jag hade publicerat texten stod det ändå ”nöbör”. Eftersom jag inte visste vad jag annars skulle ta mig till, fick jag helt enkelt ändra på meningen och uttrycka mig på ett annat sätt. Jag vet fortfarande inte vad som hände eller varför datorn (eller kanske webbsidan då) bar sig åt på det viset. Alla tips mottages tacksamt. Eftersom jag sällan läser igenom mina blogginlägg efter att ha publicerat dom, blir jag orolig att jag kan ha missat flera liknande fel tidigare. När jag väl fick det att se vettigt ut upptäckte jag att jag dessutom hade använt fel bild som illustration. Det är ju bra om text och bild stämmer överens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar