lördag 25 februari 2023

Blogg 25/2 2023.

 Jag försöker verkligen göra som så många andra och inte svara i telefonen när det ringer från ett okänt nummer, men jag är ju så förtvivlat nyfiken. Sist det hände fick jag en mycket trevlig gosse, som sålde elabonnemang, på tråden. Jag förstod inte allt han rabblade upp för mig, men det verkade vara någon typ av avgifter som jag betalade på tok för mycket för i nuläget. Man ska väl se över sånt där med jämna mellanrum, men det är jag jättedålig på. Jag hade så pass dåligt samvete för det och killen var så trevlig, så jag nappade på erbjudandet. Han skulle dessutom säga upp mitt gamla abonnemang åt mig, så jag behövde bara glida med. Efter samtalet kändes det inte lika bra. Jag har läst så mycket om äldre människor som låter sig luras av telefonförsäljare och så var jag plötsligt en av dom! Nu hade man fjorton dagars ångerrätt, så dagen därpå ringde jag företagets kundtjänst. Där satt också en mycket trevlig människa och hon tog snabbt och effektivt bort mitt nya avtal igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar