måndag 27 februari 2023

Blogg 27/2 2023.

 I min skvallertidning läste jag om en tjej som var trött på att vara snygg. Om jag minns rätt jobbade hon dessutom som influencer och då trodde jag att det var snudd på ett krav att vara just det. Hur som helst försökte hon nu bli fulare genom att skaffa sig tatueringar och en ring i näsan. Det mest självklara sättet, att helt enkelt sluta sminka sig, verkade hon inte ha tänkt på över huvud taget. Jag tycker det är hur häftigt som helst att se tjejerna som dansar i ”Let’s dance” Under träningen är dom helt naturliga och under själva tävlingsmomentet uppsminkade till tänderna. Det är som natt och dag. När jag såg programmet om hur Björn Christiernsson blev Lee fick jag nästan dåligt samvete. Innan han ens hade hunnit bli kvinna hade han lärt sig att sminka sig betydligt snyggare än vad jag kan, fast jag har varit tjej hela livet. Jag fick en lektion i hur det skulle gå till i parfymaffären för trettio år sedan. Efter det såg jag ut som på bilden, men jag har inget minne av att ha lagt någon fullständig makeup själv sedan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar