torsdag 2 februari 2023

Blogg 2/2 2023.

 Vi har beställt hemkörning från Kvantum större delen av vintern. Stundtals kan det bli nästan onödigt spännande. Nu senast hade man ersatt min beställda gräddpastej med skånsk pastej. Det smakar knappast likadant. Märket var visserligen detsamma på båda, men så är det ju på Arlas mjölk också. Minimjölken fanns det ändå ingen som helst ersättning för när den var slut. Eller hade för dåligt datum. Då får man hämta den själv i butiken. Jag har varit snabb hittills med att boka ny hemkörning så fort jag har fått mina varor. Det var tydligen en bra idé. Den här veckan väntade jag till dagen därpå och då var det redan fullbokat nästa tisdag. I det läget kan jag undra varför dom bara kör ut ett pass på tisdagar och tre pass vissa andra dagar, men det finns säkert någon logisk förklaring. Lite onödigt tycker jag egentligen att det är att betala för lyxen att få maten hemkörd. Därför var det nästan en tröst när jag läste om en tant i min ålder som hade blivit av med sin plånbok på Kvantum. 6000:- extra hade besöket kostat henne. Så finns ju alltid risken att bli smittad av Covid där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar