fredag 3 februari 2023

Blogg 3/2 2023.

 Telia har alltid varit bra på att höja priset. I dessa tider finns det ju dessutom stigande inflation och annat att skylla på. Medan andra företag smyger på en tia i taget på sina fakturor, tar Telia i rejält och höjer med en femtiolapp varje gång. Det blir ju lite pengar, med tanke på hur många kunder dom har. För att verka lite schysta höjer dom hastigheten på bredbandet samtidigt den här gången. Nu har jag gått på den lätta en gång, så jag vet att det inte hjälper hos mig. Troligen är min nätverkskabel alternativt min dator för gamla för att jag ska kunna köra fortare än jag redan gör. Hur intresserade dom är av våra åsikter förstår man när man läser slutklämmen i meddelandet om prishöjningen: ”Om du inte är nöjd med ändringen kan du säga upp tjänsten inom tre månader från den dag du får den här informationen.” Take it or leave it, som man säger. Så mycket till val har man inte i ett hyreshus där kablarna byttes från Bredbandsbolagets till Telias för några år sedan.

2 kommentarer:

  1. Inte bra med "monopolställning" i våra fastigheter. Borde vara öppen fri valmöjlighet här också!

    SvaraRadera