tisdag 21 februari 2023

Blogg 21/2 2023.

 Sedan jag slutade jobba använder jag bara klockradion vid dom få tillfällen när jag har en tid att passa. Planen har varit att börja ställa den igen om jag börjar sova bort hela förmiddagarna, men riktigt så illa har det inte blivit ännu. Under flera års tid hade jag den inställd på Radio Nybro. Oklart om jag gillade innehållet bäst där eller om dom helt enkelt hade den bästa mottagningen. När jag fick upp ett blogginlägg från den tiden bland mina minnen, började jag fundera på en äldre man som brukade ha ett eget program där. Eftersom jag aldrig lyssnar längre hade jag ingen som helst aning om ifall han fortfarande sände eller om han ens levde längre. Fördelen med människor som har ovanliga namn är att dom är lätta att googla på. Den äldre mannen hittade jag visserligen inte bland dom levande, men jag utgår från att dom två som hade samma efternamn som han och hans förnamn som andranamn bör ha varit hans son och sonson. Någon dödsannons hittade jag inte heller på nätet, vilket förklarar varför jag inte visste att han hade avlidit. Däremot fann jag hans namn bland gravarna. Han hade gått bort för fyra år sedan, 84 år gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar