onsdag 6 april 2016

Anställningsavtal.

På mitt jobb får man skriva på en ny lapp varje gång man byter skift och/eller avdelning. Jag inbillar mig att någon en gång har sagt till mig att det inte alls är ett anställningsavtal utan bara ett personalmeddelande. Någonting man skickar till lönekontoret, för att dom ska veta hur man jobbar. Jag fick av någon anledning aldrig någon ny när min gamla gick ut vid nyår, så dom senaste månaderna har jag egentligen inte funnits. Nu är det tal om neddragningar efter semestern. Vill dom bli av med mig då kommer dom visserligen bara att säga att nattskiftet är slut på slitytan, och att dom inte har någonting annat till mig, men kontaktombudet på stommen tyckte ändå att en sån där lapp kunde vara bra att ha. Jag bad en gruppsamordnare, som är där på dagtid, att framföra det till vår gemensamma chef, men inte ens hon hade lyckats få tag i honom. I morse kluddade jag ihop en lapp och lade i chefens fack. Jag kom inte på att det var personalmeddelande det hette, och engagerade ett helt gäng i att komma på namnet. Det resulterade i ett par fnitterattacker, när en av killarna ihärdigt föreslog att lappen kanske hette Bengt. Jag är grymt lättroad när jag är trött. Nu kallade jag den i mitt lilla brev för "lappen vi har istället för anställningsavtal". När jag kom hem kollade jag upp mina tidigare meddelanden och insåg att det stod både personalmeddelande och anställningsavtal på dom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar