fredag 1 april 2016

Aprilskämt.

Jag slarvade bort en del telefonnummer när jag återställde telefonen, eftersom jag hade råkat spara dom i själva telefonen istället för på sim-kortet. Personligen tycker jag det var dumt att man ens kunde göra det misstaget. När jag skulle lägga in dom igen kom jag inte ens ihåg vilka nummer det gällde. Det märker jag istället efterhand som jag behöver dom. Senast var det igår morse, när jag skulle ringa tjejen på förrådet på jobbet. Det gör jag annars bara en gång om året för att boka tid till att scanna mina fötter. Då är det mest bara bekvämt att kunna nå henne direkt. Nu fick jag ringa växeln istället, och då kom jag ihåg exakt varför det är bra med direktnumret. Växeln öppnade nämligen inte förrän vid åtta, när jag hade somnat. Jag fick skjuta upp mitt samtal till senare på dagen, men då såg jag till att få direktnumret, så jag kan lägga in det i min telefon igen.

Det här med första april är inte lätt när man har dåligt minne. I morse var jag inne på Facebook som hastigast. Nyheten från min morgontidning om att man skulle bogsera isberg till Öland för att lösa problemet med vattenbrist, hade jag redan spanat in i papperstidningen. Ändå slog det mig inte först att inlägget under också tillhörde aprilskämten. När det stod att Jönköping skulle få en ny landshövding och det fanns en bild på Lena Philipsson bredvid, tänkte jag mest att dom inte hörde ihop med varandra. Nyss konstaterade jag att Bert Karlsson ska etablera ett nytt Sommarland i Nybro. Det låter väl trevligt och storslaget? Jobbar man på kära Kährs får man vara naturligt misstänksam under årets alla dagar. Dom håller på att flytta ett förråd, och när jag frågade vart fick jag snabbt till Tjeckien som svar. Lite skumt tyckte jag det lät, eftersom dom för några år sedan flyttade det från Kalmar till Nybro för att slippa transporterna. Det visade sig att min källa hade kommit upp med just Tjeckien eftersom Sverige spelade landskamp i fotboll mot dom just den kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar