lördag 2 april 2016

Musik.

Klockradion vid sängen är inställd på Radio Nybro. Härom dagen vaknade jag av en berättelse om hur den som pratade och hans fru hade varit utomlands. På flygplatsen hade det suttit en överförfriskad man, som gång på gång sjöng "Vi ska fara bortom månen". Det blev lite tjatigt, för det var det enda han kunde av Carl Östs visa. När dom hade spelat den hade jag full förståelse för mannen ifråga, för den fastnade i huvudet på mig också. Jag minns åtminstone två strofer. "Vi ska fara bortom månen, vi ska fara bortom Mars." Fast dom kan bli ganska tjatiga dom också, när man inte minns mer än så.
Det händer emellanåt att jag sätter på strömmen till datorn, men glömmer att trycka på knappen. Oftast kommer jag på det direkt när den inte går igång, men häromdagen lurade jag mig själv rejält. Jag har en skärmsläckare med svart bakgrund och där det går som blixtar över skärmen. Så fast skärmen var svart tog jag för givet att det var den som var igång och började fippla med musen för att släcka den. Det hjälpte inte, eftersom jag hade glömt att dra igång datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar