torsdag 14 april 2016

Hörselkåpor.

Ännu så länge använder jag mina gamla hörselkåpor på jobbet. En av dom största fördelarna med dom är att det går lätt att stänga av ljudet på knappen på lurarna, om någon vill ha kontakt med mig. Jag tänkte inte så långt när jag köpte dom nya, som saknar egen knapp. Med dom kommer jag att få stänga av på Ipoden, och det går inte lika smidigt. Dom gamla lurarna har dessutom skött sig bättre igen på sistone. Jag börjar undra om dom hade fått en smäll som gjorde att det blev glapp, och sedan en smäll till som rättade till det. Inatt uppstod problemet att musiken fortsatte en stund efter att jag hade stängt av knappen. Jag får lite panik när jag vill ha tyst, och det inte blir det direkt. Som tur är har det hänt förr, så jag vet att det hjälper att byta batterier. Lite märkligt att det inte går att få tyst på dom för att batterierna är dåliga. Jag kan tycka att det borde vara tvärtom. Nu blir det lite samma känsla som när jag fortsätter sova medan klockradion skrålar. Då drömmer jag ofta att jag försöker stänga av den, men att det inte går. Jag drar ur sladden och plockar ur batterierna, men den mal vidare. Det är ju inte så konstigt, eftersom den står på i verkligheten medan jag bara drömmer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar