tisdag 26 april 2016

Reklammail.

Reklammail är jag så snabb med att klicka bort, att jag sällan ens hinner se varifrån dom kommer. Möjligen söker jag upp länken där man kan avsäga sig flera mail, när det börjar bli alltför många. Det jag fick i veckan borde jag nog ändå ha kollat upp avsändaren på. Det var reklam dels för insomningstabletter och dels för Victoria Milan, dejtingsajten för folk som vill vara otrogna. Jag har funderat mycket på vem som skickar ut reklam för två så vitt skilda saker. Jag trodde väl för övrigt att sex var det bästa sättet att slappna av så man kunde somna, så det känns lite som tårta på tårta. Hur som helst var ingen av dom något för mig. Tabletterna skulle man ta en halvtimme innan läggdags. Grejen är att jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden, i alla fall om jag har jobbat. Däremot vaknar jag efter tre timmar och har svårt att somna om. Det känns som för lite sömn att klara sig på, men tar jag en tablett då kommer jag väl aldrig upp. Jag sover redan nu som allra bäst på eftermiddagen och kvällen. Egentligen kanske det vettigaste i det läget vore att stanna uppe på förmiddagarna, men då måste jag ju lik förbaskat stiga upp vid en viss tid på kvällen. Att jag kan ligga och dra mig snudd på hur länge jag vill är som jag ser det den största fördelen med att jobba natt. Att Victoria Milan går runt fattar jag över huvud taget inte. Jag har alltid upplevt det som en större utmaning att inte trassla in sig med gifta karlar än att göra det. Fast det beror kanske på att jag inte är gift själv. Men varför man aktivt söker efter problem, som är svåra att undvika, fattar jag faktiskt inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar