torsdag 7 april 2016

Spår.

Varje gång jag vill få upp någonting nytt på väggen blir det till att pussla och flytta för att få plats med det. Den här gången lär det dröja innan det blir något nytt broderi, för det jag håller på med känns som ett evighetsarbete. Det är smått och pilligt och dessutom är hela ytan fylld med stygn. Oftast broderar man bara själva motivet. Däremot fick jag en skylt när jag fyllde år, och den gav upphov till en rockad. Skyltarna samlar jag i köket, så en av tavlorna därifrån blev över. I sovrummet fanns plats, men där passade en mindre tavla, som alltid har hängt i hallen, bättre. Att den hade hängt där i nästan tjugofem år syntes när jag tog ner den. Jag fattar inte riktigt varför, eftersom det inte når in något direkt dagsljus i hallen. Antingen har tapeten mörknat av lampljuset, eller också är det skitig den är. Det sugs in en del genom springorna i ytterdörren, och den hängde precis intill den. Tvätta en gammal tapet tänker jag inte ge mig på, för då gör jag det säkert bara värre. Jag vet alltför väl hur den gamla sovrumstapeten såg ut runt ventilen, där jag hade försökt göra rent. Tur att tavlan jag hängde dit i hallen var större än den som satt där innan, så den döljer dom gamla märkena.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar