söndag 3 april 2016

Figuriner.

Jag har haft enbart vita figuriner i vardagsrumsfönstret, och tyckt att dom var väldigt vita just. Nu hade jag bestämt mig för att ställa dom i den bruna hyllan, där jag tycker dom gör sig bättre, och byta till mer färgglada gubbar i fönstret. Problemet var bara storleken. Före det här projektet hade jag plats för nya figuriner på åtminstone ett par hyllplan till. Nu fick jag ta bort dom flesta hyllskivorna, eftersom dom här var så höga, så plötsligt har jag fullt. Annars är jag väldigt nöjd med resultatet. Hyllan köptes som cd-hylla för mer än tio år sedan, och man trodde väl att den skulle få fortsätta fungera som en sån. Men uppenbarligen är det aldrig för sent att byta karriär, och cd-skivor lyssnar jag ändå inte på längre. Det står fortfarande ett gäng vinylskivor, som jag inte har spelat på många år, i stereobänken i vardagsrummet, men den hyllan är specialgjord för just skivor, och går knappast att använda till något annat. Jag tänker inte ens på att dom står där, så jag blev riktigt förvånad när min bror påpekade det för mig. Så har jag ett par cd-ställ med jalusi, men i dom har jag dvd-skivor med filmer jag har sparat. Det ena skivstället har stått på vinden i flera år, men nu var det som stod i vardagsrummet fullt, så nu har jag burit ner det igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar