fredag 8 april 2016

Karriär.

Jag har en del (före detta) arbetskamrater som har jobbat sig upp på Kährs. Det jag menar är att dom numera har kontorsjobb. Även om jag inte har någon riktig koll på vad dom egentligen gör, misstänker jag att jag inte är speciellt avundsjuk på arbetsuppgifterna. Desto mer avundas jag dom deras arbetsmiljö. Inget damm och smuts, inga bullrande maskiner och ingen stress. Inte rent fysisk i alla fall. Psykiskt kan säkert deras jobb vara minst lika stressiga som mitt. Redan för trettio år sedan insåg jag skillnaden, när jag någon gång var inne i kontorsdelen av min dåvarande arbetsplats Nordchoklad. Där talades det till och med om "muren mellan fabriken och kontoret". Nog var och är det skilda världar alltid. Nåja, nu känns det lite sent för ett karriärbyte. Jag satsar på att gå i pension så tidigt som möjligt, om jag får leva så länge så jag hinner. Jag konstaterade annars i veckan att min signatur skulle bli helt okej. Den bildar man genom att ta dom två första bokstäverna i för- respektive efternamnet. EVER blir ju faktiskt ett riktigt ord, om än på engelska. På min nivå i hierarkin räcker det bra med anställningsnummer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar