måndag 25 april 2016

Arbetsuppgifter.

När nattskiftet på slitytan tar slut är inte lätt att veta. Det har hela tiden varit tillfälligt, och vi har snart hållit på i ett helt år. Det brukar vara snabba beslut som gäller, så mig skulle det inte förvåna om vi plötsligt får två veckors varsel. Som det har låtit på sistone är det troligtvis slut till semestern i alla fall. Var jag hamnar sedan och på vilket skift har jag ingen aning om. Dom har dragit ner där jag var innan, så jag har varken någon avdelning eller något skift att gå tillbaka till. Min arbetsgivare är inte direkt känd för att fråga oss i personalen vad vi vill, så jag tänkte vara lite förutseende, och höra mig för om sånt jag tyckte lät intressant. Jag hittade en avdelning som jag aldrig har provat på, och en kollega som har jobbat där sa att den är bra. Det visade sig vara det sämsta valet i hela fabriken. Deras helgnattskift skulle läggas ner efter semestern, så dom hade fullt upp med att bereda plats åt sin egen personal. Jag får väl vara glad om jag blir erbjuden något jobb över huvud taget. Det har hänt förr, att man har tagit tillfället i akt, och sagt till folk man vill bli av med, att nu är det här skiftet slut, så nu har vi ingenting till dig. Jag hoppas i alla fall på besked innan vi går på semester. Det kan ju vara kul att veta om, när och var man ska infinna sig när den är slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar