tisdag 5 april 2016

Shopping.

Den här veckan tror jag transportföretagen har slagit rekord i snabba leveranser. Idag fick jag meddelande från både Schenker och DHL om att jag hade paket som väntade på deras olika utlämningsställen. Det är sånt jag har beställt i helgen, så dom måste i princip ha gått fram över natten. Tre dagar har jag för mig brukar vara standard, men företagen kanske har andra avtal än privatpersoner. Man behöver hur som helst varken bo i en stad med ett stort utbud av varor eller lämna området för shopping numera. Det går hur lätt som helst att göra av med tusentals kronor med ett enda musklick vid datorn. Butikerna på webben är dessutom öppna även nattetid, när jag har lite mer tid och ork. Möjligen kan man diskutera det smarta i att fortsätta spendera som vanligt när man jobbar så lite som jag gör nu. Det är bara att hoppas att pengarna räcker tills nattskiftet på slitytan läggs ner. Mardrömmen är att efter det tvingas börja jobba tvåskift någonstans där man jobbar till halv fem på fredagseftermiddagarna. Ju mer jag jobbar desto mindre pengar hinner jag annars göra av med, eftersom det tar tid att shoppa även om man gör det vid datorn. Det är dyrt att vara ledig. Hur man ska få ihop det ekonomiskt om man lever så länge så man hinner gå i pension är ett mysterium. Då lär man väl ha minimalt med pengar och maximalt med tid att göra av med dom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar