lördag 9 april 2016

Kapselhållare.

Som på bilden ser Tassimos kapselhållare ut, om man fyller den med enbart chokladkapslar. Det är bara dom jag använder till vardags, så det var till dom jag ville ha en sån. Dom få gånger jag har gäster kan jag leta fram förpackningarna med kaffe och te. Eftersom jag har väldigt dåligt med bänkar i mitt kök ville jag kunna ställa hållaren på samma hylla där jag förvarade kapslarna innan. Den ena varianten var för hög för att få plats i skåpet, men den här är perfekt. Den går dessutom att snurra, så man kommer åt staplarna en i taget. Lite tveksam är jag alltid till att köpa någonting bara för att jag vill ha det, fast jag egentligen klarar mig utan. Det går ju lika bra att ta kapslarna direkt ur asken man köper dom i. Nu fick man 200 kronors rabatt på Tassimos sida, om man registrerade sin kapselmaskin där. Så skickade dom ordern fraktfritt, om man beställde för en viss summa. Choklad köper jag ändå hur mycket som helst, så det var bara att fylla upp med såna förpackningar till rätt belopp. Man kan alltså hävda att jag fick hållaren gratis. Lite oroade det mig att det skulle vara hemleverans på paketet, men när det kom till kritan fick jag en avi om ett vanligt postpaket. Det hämtade jag ut på vägen till Kvantum i morse. Något snille på posten hade klistrat en lapp över streckkoden, som postombudet måste komma åt för att kunna lämna ut paketet. Tack och lov var det en fingerfärdig kille, som lyckades pilla bort den översta lappen utan att förstöra den undre. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar