onsdag 20 april 2016

Chefen.

Min chef och jag har lite kommunikationsproblem. Mest beror det på att han befinner sig på vår arbetsplats på dagarna och jag på nätterna. Han brukar titta in som hastigast någon morgon ibland, strax innan vi ska gå hem. Då är han i och för sig trevlig att prata med, men jag är trött och har svårt att komma ihåg vad jag borde passa på att fråga om. Han kom själv med ett förslag att lägga en bok i sitt fack, där vi kunde skriva om det var något speciellt som strulade, som han behövde lägga extra resurser på. Då tyckte jag väl lika gärna att jag kunde skriva små lappar, så det gjorde jag sist. Då gällde det att mitt senaste anställningsbevis gick ut vid nyår. Chefen tycker visserligen att det är överkurs, men han lovade ändå att jag skulle få ett, för att jag skulle känna mig lugn. Någon tidsplan på när det kunde ske fick jag aldrig, och det är en upptagen man. Alla höjdare på min arbetsplats har samma mailadress, som börjar med personens namn. Det borde alltså vara enkelt att räkna ut adressen till var och en, om det inte fanns så många olika sätt att stava namnen på. Det räcker ju att en bokstav blir fel, för att meddelandet aldrig ska nå rätt person. Min chef är i alla fall hyfsat lättstavad, så min senaste fråga mailade jag på vinst och förlust. Eftersom chefer aldrig är riktigt lediga fick jag svar vid åtta på kvällen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar