onsdag 13 april 2016

TV.

Min humor får mig definitivt att misstänka att jag börjar bli gammal. Jag har köpt boxar med både "Pantertanter" från åttiotalet och "Pappas flicka" från nittiotalet. Dom kan jag fortfarande sitta och skratta högt åt, fast jag har sett dom förut. Den förstnämnda ett par gånger. Nu har TV 4 startat upp "Finaste familjen" och SVT "Vårdgården". Jag gillar både David Hellenius och Loa Falkman, så det kan knappast vara deras fel att jag inte tycker någon av serierna är kul. Lite igenkänningshumor som jag drar på munnen åt är det, men inget som får mig att skratta. I "Vårdgården" har dom ett lite annorlunda upplägg med tillbakablickar i personernas liv. Den roligaste i första avsnittet var hon som inte alls var rädd för att prova nya saker. Hon smakade mellanlagrad Herrgårdsost och bytte från VHS till DVD. Gränsen gick vid att byta ställning när hon och maken hade sex. Lite underhållande kunde båda serierna ha varit, även om dom inte gav upphov till skratt, men jag tyckte mest dom var jobbiga. Jag hoppar över båda två i fortsättningen. Någon annan jag kan tycka är lite småjobbig är Linda Lindorff. Det har varit castingprogram för "Bonde söker fru" igen, och där gjorde hon samma sak som hon gör varje år. Om någon av killarna är dansant, så får han bevisa det med henne. Problemet är bara att hon inte kan dansa. Att släpa runt på ett kylskåp får ingen att framstå i speciellt god dager. Nu är hon med i "Let's dance", så nu kan man väl hoppas att hon blir bättre på att dansa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar