söndag 24 april 2016

Massagetid.

Tjejen jag går på massage hos lägger upp tider för bokning på nätet efterhand. Jag vill gärna gå dit så tidigt som möjligt på morgonen, så jag kan cykla hem och lägga mig efteråt. Jag frågade sist om hon hade lagt upp några morgontider, och det trodde hon att hon hade gjort. Visst hade hon det, men bara april ut. Eftersom jag var där första april förra gången, vill jag gärna ha nästa tid i början av maj. Mer än en gång i månaden känns som lite överkurs att lägga både tid och pengar på. När jag kollade senast hade hon äntligen fyllt upp maj också. Fast vid det laget hade jag insett att jag möjligen inte jobbar första torsdagsnatten i maj. Det är Kristi himmelsfärdsdag, och det verkar eventuellt som om vi har tagit ledigt, eftersom det är en klämdag. Det känns för övrigt som ett perfekt tillfälle att ta långhelg, för jag tror att det både är marknad på fredagen och bakluckeloppis på söndagen. Fredagen därpå passade inte heller massage så bra. Då är jag bortbjuden på lördagen, och måste försöka vända lite på dygnet åt andra hållet. Jag landade på den tjugonde. Då känns det som närmare två månader mellan gångerna, så till slut blev det nu på fredag, fast det fortfarande är april. Då är det i alla fall fyra veckor sedan sist. Jag hade sån tur så tiden jag vill ha fanns kvar, fast jag hade väntat så länge med att boka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar