måndag 18 april 2016

Ögonmått.

Jag hade läst i instruktionen till min kapselhållare att dom stora kapslarna alltid skulle tas uppifrån. Efter att ha jobbat inom industrin i närmare fyrtio år gör jag som jag blir tillsagd i dom flesta lägen. När jag kom till den sista kapseln i en stapel tänkte jag i alla fall att jag kunde våga mig på att testa öppningen nertill. Då som först insåg jag att med mina chokladkapslar har man inget annat val än att plocka uppifrån. Dom är nämligen tjockare än kaffekapslarna, och går inte att få ut genom öppningen nertill. Det är inte första gången mitt ögonmått spelar mig ett spratt. Jag fick för mig att visarna på klockan jag har i hallen måste ha gått emot urtavlan och svärtat ner den. Det jag inte tänkte på var att visarna inte ens nådde så långt ut. Klockan hade uppenbarligen sett likadan ut hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar