tisdag 25 oktober 2016

ABGK.

Killen som skadade sig har varit sjukskriven i sex veckor, men i söndags var han tillbaka på jobbet. På söndagarna är vi där samtidigt med dom som jobbar helgskift på min förra avdelning, och en av dom killarna var nere och pratade med honom. Vi jobbade nattskift ihop ett tag, och nu visade det sig att dom där båda är bröder. Nybro är en liten stad. Jag har inte sett den skadade grabben på dessa sex veckor, men innan det hände hann jag konstatera att vi bodde åt samma håll från Kährs räknat. Jag promenerar oftast till och från jobbet, så vissa kvällar cyklade han förbi mig. Igår kom jag ut när han höll på att låsa upp cykeln, och då visade det sig att vi bor i trappuppgångarna bredvid varann i samma hus. Angående övertiden på torsdag, så kör dom lite olika upplägg på dom där båda avdelningarna. När folk är sjuka eller lediga kör vi på halvfart med den bemanning vi har. Sedan blir det övertid, eftersom vi har kommit efter. På min gamla avdelning plockar dom in ersättare på övertid så fort någon är sjuk eller ledig, för att kunna köra för fullt ändå. Det sämsta med det upplägget är att man helst ska veta innan vilken kväll man kan börja jobba igen, om man är sjuk. Att försöka men ångra sig i sista stund känns inte som något alternativ i det läget. Det blev lite halvtjatigt med en gruppsamordnare som ringde och frågade i stort sett varje dag. Jag har i och för sig inte varit hemma sedan jag bytte avdelning, men jag minns då inte att det var så på slitytan förr. Från stomavdelningen har det till och med hänt att jag har mött en flicka som var på väg hem igen redan när jag kom vid elva. Då hade hon varit där för att jobba över vid halv, men det fanns inget jobb till henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar