onsdag 5 oktober 2016

Femte oktober.

När jag var tretton såg jag ut som på kortet nedan. Kärlekslivet hade inte riktigt tagit fart. Dagboksanteckningen från den femte oktober gäller att föremålet för min ömma låga satt ute i min brors bil på våra föräldrars tomt tillsammans med några andra. Jag var aldrig ens ute, men han var där. Fyrtio år senare känns det som om cirkeln vore sluten, och mina romantiska eskapader är tillbaka på samma nivå. Tur i alla fall att jag har mina gamla dagböcker som bevis för att jag levde ett något mera aktivt liv när jag var yngre än vad jag är nu. 1975 åt jag middag hos morfar på dagen och var på en sammankomst med centerns ungdomsförbund på kvällen. 1977 hann jag med besök hos en pojke, min mamma och i Köpingsvik under dagen. På kvällen var jag i Kalmar och dansade till en orkester som hette Christers. 1980 fikade jag med min äldste bror och var sedan i Emmaboda. På kvällen blev det fika hemma hos min andra bror och hans fru. 1981 åt jag korv och fick håll när jag var ute och sprang. Jag orkar inte googla just nu på om håll och matintag hör ihop, så att det var korven som var boven i dramat. Det intressantaste såhär i efterhand är väl att jag sprang. Det gör jag inte längre. 1983 uträttade jag ärenden på stan, kokade saft och bakade. Så hade jag besök på kvällen. 1985 var jag med mamma i butiker både i Kalmar och Färjestaden. På kvällen körde jag till Lenhovda på dans. 1986 gick jag bingopromenad med mamma. Så bakade jag tårta, bruna bröd och bullar, innan jag avslutade dagen med lite kultisdans i folkets park. Puh, vilken energi jag måste ha haft, innan jag fyllde trettio.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar