söndag 9 oktober 2016

Hårtvätt.

Min mor, som dog för 27 år sedan, saknar jag framför allt när jag ska tvätta håret. Jag kan uppenbarligen varken blunda så att det blir tätt, eller skölja ur håret så att schampot rinner någon annanstans än in i mina ögon. När jag var liten satt jag i badkaret med en ihoprullad handduk framför ögonen, när mamma tvättade mitt hår. Det fungerade klockrent. Mina otäta ögon ställer till problem hos frissan också. Inte så mycket vid hårtvätten dock, för där sitter man med huvudet lutat så långt bakåt att ingenting rinner fram i ansiktet. Däremot färgar hon mina ögonfransar samtidigt, och då gäller det verkligen att kunna blunda effektivt. Blundar jag inte tillräckligt hårt svider det av färgen i ögonen, och kniper jag smetas den ut runt omkring.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar