måndag 24 oktober 2016

Slit och släp.

Igår var det faktiskt uppehåll här till och från. Bland annat när det var dags för mig att gå till jobbet, så regnkläderna fick stanna hemma. Det var bara några få plusgrader och jag var frusen redan innan, så jag plockade fram vinterjackan. På den finns en luva att fälla upp, om det skulle börja regna. Det gjorde det förstås när jag var femtio meter hemifrån. Sedan tog det i mer och mer, och slutade inte förrän jag var nästan framme vid jobbet. Där möttes jag av en lapp om övertid på lördag morgon, och att det var önskvärt att vi som inte har ställt upp innan gjorde en insats. Den lappen brukar inte komma upp förrän under måndagen, så dom måste ha varit ute i god tid den här gången. Trettio sekunder senare mötte jag min gruppsamordnare, som undrade om jag kunde jobba torsdag natt. Det är förstås betydligt smidigare att jobba en natt extra än ett förmiddagsskift, så efter att ha klarat av den långa söndagsnatten återstår fortfarande fyra nätter att jobba den här veckan. Jag gillar Peter LeMarcs låt "Tess", som börjar: "Hon har en blyertspenna i sitt hår". Jag hade aldrig sett fenomenet i verkligheten tidigare, men inatt hade en av tjejerna som har långt hår glömt sin snodd. Hon satte upp håret med en penna istället, även om det var en kulspetspenna. När vi skulle gå hem i morse fick datorerna spader, men det hoppas jag dom har löst under dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar