måndag 10 oktober 2016

Kapselmaskinen.

Att man kan använda kapselmaskinen som vattenkokare, slog mig inte förrän jag läste på paketet till pulvermoset att man kunde laga mos med hjälp av vattenkokaren. Jag inser nu att det är märkligt att jag inte tänkte på det med den gamla kapselmaskinen, för i den gick det lika bra att bara köra igenom rent vatten. I den jag har nu måste man ha en kapsel i för att den ska gå igång, men det fungerar lika bra med en plastgrej, som man använder när man kalkar av maskinen. Det har hänt att jag inte har fått igång kapselmaskinen direkt. Jag har tänkt att det har varit något glapp, och tryckt till kapselhållaren en extra gång. Det har alltid fungerat, men inte av den anledningen, har jag insett nu. Man måste helt enkelt stänga kapselhållaren innan man sätter igång bryggningen, för att inte missa att byta kapsel. Vrider jag inte om strömbrytaren det första jag gör, så missar den att jag byter. Jag ser hela upplägget som ett bevis för att det är fler än jag som har guldfiskminne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar