måndag 17 oktober 2016

Tangentbord.

När jag köpte nytt tangentbord till datorn senast fanns det bara svarta. Åtminstone där jag köpte datorn och åtminstone trådlösa. Sladdar till mus och tangentbord fick jag nog av för många år sedan. Problemet med mitt svarta tangentbord är att jag inte ser bokstäverna utan glasögon. I och för sig är det väl tveksamt om det skulle hjälpa med ett vitt numera, men ändå. Hur som helst har jag inte alltid glasögonen på mig, och ibland försöker jag ändå göra en kort anteckning utan. Då har jag upptäckt att jag vet förvånansvärt väl var dom olika bokstäverna sitter. Inte så att jag kan peka ut dom, men försöker jag skriva något, fast jag inte ser vad det står på tangenterna, blir det oftast rätt. Lite synd att jag aldrig lärde mig skriva med korrekt fingersättning. Nu känns det lite sent påtänkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar