söndag 23 oktober 2016

Julklappar.

Sådär våldsamt sugen på att traska iväg till kära Kährs för ett tiotimmarspass om ett par timmar är jag inte, men jag hörde på radion att det kunde vara värre. Dom sände direkt från en fotbollsmatch mellan Nybro IF och Älmeboda/Linneryd. Att halka runt på en vattensjuk fotbollsplan i ösregn och några få plusgrader lät inte ens halvkul. Jag hoppas dom killarna har hunnit få en varm dusch vid det här laget. Själv behöver jag åtminstone bara ta en kort promenad i ruskvädret. Sedan får jag vara inomhus hela natten.
När jag stod i köket och slog in julklappar inatt kändes det extra bra att bo på tredje våningen. Även om någon såg mig genom fönstret, lär dom knappast ha sett vad jag sysslade med. Jag bodde på nedre botten för många år sedan. Då kände jag att folk som gick förbi mitt köksfönster tittade konstigt, när jag bakade pepparkakor i oktober. Pepparkakor har jag inte bakat på hur många år som helst, men julklapparna är jag fortfarande ute i god tid med. Dom där sista veckorna fram till jul går ju bara fortare ju äldre man blir. Någon som undrar varför jag trodde det var en myt att folk handlade julklappar dagen innan julafton, tills jag kom in i bokhandeln den tjugotredje december ett år? Numera försöker jag undvika centrum helt veckan innan jul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar