lördag 22 oktober 2016

Tjugoandra oktober.

Den tjugoandra oktober 1975 började jag på en kudde i slöjden i skolan enligt dagboken. Ännu en av dessa prylar som jag inte minns alls, och inte har en aning om vart dom har tagit vägen. Jag vet inte ens om det handlade om broderi, virkning eller att bara sy en kudde på maskin.
1988 hade jag bror och svägerska hos mig i Oskarshamn. Vi försökte sälja min sista bil. Uttrycket försökte antar jag betyder att det inte gick så bra. Att jag åkte buss när jag på kvällen skulle iväg på dans, tolkar jag som att dom tog bilen med sig när dom åkte hem. Jag har inte haft bil sedan dess, så dom lyckades väl göra sig av med den så småningom. Det blir många antaganden och mycket tolkande när jag läser mina korta anteckningar från en tid som har flytt.
1993 lämnade jag fortfarande Nybro för att shoppa. Just detta datum tog jag tåget till Växjö. Det enda jag minns från den resan var att tåget hem var så knökfullt med folk att jag hamnade i utrymmet mellan två vagnar. Det var kallt. Numera sköter jag all shopping på Internet, utan att lämna skrivbordet.
Mest fascinerad är jag i vanlig ordning över hur mycket jag pratade i telefon förr. Jag fick nog hela min livsdos innan jag fyllde fyrtio, så det är därför jag nästan aldrig gör det numera. Man kan undra om det är samma sak med dans och uteliv. Jag har varit ute flera gånger den tjugoandra oktober genom åren. Kortet är taget 1995. Det var en av dom sista gångerna jag var uppklädd för det, och det är ju redan mer än tjugo år sedan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar