fredag 21 oktober 2016

Regnigt.

Jag hade fyra paket att hämta upp på tre olika ställen, så i morse stod en cykeltur runt halva Nybro på programmet i regnet. Om jag har förstått saken rätt ska det fortsätta regna i flera dagar, så det kändes inte lönt att vänta ut det. Jag försökte klä mig efter vädret istället. Nackdelen med regnbyxor är att allt vatten rinner ner på skorna, så jag blev mest blöt om fötterna. Jag tror jag har ett par gamla gummistövlar på vinden, men jag tvivlar på att dom fortfarande är vattentäta, med tanke på deras höga ålder. Hur jag såg ut i håret efter att ha dragit luvan på jackan av och på några gånger, upptäckte jag som väl var inte förrän jag kom hem igen. Man kan väl hoppas att jag bjöd på några skratt på morgonen. Tjejen på posten fick mig att förstå att regnandet är snäppet värre om man har hundar och hästar. På Circle K skulle jag handla ett par saker samtidigt som jag hämtade mitt paket. Då fick jag meddelande att lösenordet till kortet var fel. Jag kan inte påminna mig att det någonsin har hänt tidigare. Att det verkligen skulle kunna vara fel lösenord jag med en dåres envishet försökte knappa in gång på gång, slog mig inte ens förrän efteråt. Då insåg jag att det var koden till ICA-kortet jag hade använt. Nu verkar det ändå inte som om kreditkortet hade blivit spärrat, trots mina försök med fel kod. Flickan på Circle K trodde att man i så fall måste skaffa en ny kod eller så, men om jag fattade Nordea rätt så börjar kortet fungera igen efter tolv timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar