onsdag 26 oktober 2016

Gammelfaster.

Jag bjöd på godis på jobbet inatt, och ett par stycken undrade varför. Första gången visste jag inte själv att jag hade en anledning. Senare visade det sig att vi kunde fira att jag hade blivit gammelfaster. Jag stänger av signalen på min telefon innan jag går till jobbet, och sätter inte på den igen förrän jag stiger upp nästa kväll. Under dagarna kollar jag den om jag är uppe någon gång. Förhoppningsvis behöver ingen nå mig mer akut än så. Att försöka sova på dagtid, när det plingar in reklammess och samtal från försäljare, vore annars ingen hit. Strax efter att jag hade satt den på tyst igår messade min bror och meddelade den glada nyheten. Den gamla telefonen låg i skåpet hela natten medan jag jobbade, men tack vare att jag spelar på smartfånen såg jag meddelandet på första rasten. Då var klockan över midnatt. Jag svarade direkt, så jag hoppas att min bror tillhör dom intelligenta människor som också stänger av när han sover. Jag försökte messa ett grattis till den nyblivna modern också. När det inte fungerade dök ett vagt minne upp om att jag har ett annat nummer till henne i England där hon bor. Det hade uppenbarligen inte följt med till den nya telefonen. Mailat från den har jag bara gjort någon enda gång, så där saknades adressbok. Eftersom jag alltid använder den när jag mailar från datorn, har jag inga adresser i huvudet. Jag får kolla upp det där närmare i helgen, när jag är ledig. Inatt fick det bli ett kort grattis på Facebook.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar