onsdag 19 oktober 2016

Bank.

För många år sedan, när Skanska ägde Kährs, hade dom ett vinstdelningssystem. Som faktiskt fungerade, kanske jag borde tillägga. När Kährs själva skulle göra något liknande ett år, försvann vinsten under oklara omständigheter. Hur som helst lät jag mina pengar stå kvar i ett pensionssparande på SEB. Lever man tills man går i pension lär ju varje bidrag vara välkommet. Det innebär att jag får brev från den banken med jämna mellanrum. Det som kom i måndags förstod jag som att dom tänkte stänga sitt bankkontor i Nybro och koncentrera verksamheten till Kalmar. Lite förvirrat blev det, eftersom kontoren ligger på Storgatan i båda städerna. Det verkade lite märkligt att jag inte hade sett eller läst ett ljud om det någon annanstans. Det brukar vara stora katastrofrubriker när någonting läggs ner i Nybro. Inte ens på bankens webbsida för Nybro nämndes någon flytt. Igår dök nyheten upp på 24Nybro. Då hade den slagit ner som en bomb på tisdagen. Det måste väl ha varit på deras redaktion bomben briserade en dag för sent, eftersom alla Nybrobor som hade något med den banken att göra hade fått veta det dagen innan. Nu uttalade sig regionschefen för SEB, och sa att man tappar väldigt lite kunder, när man stänger ett lokalkontor. Deras kontor har jag aldrig ens varit inne på, fast jag har bott i Nybro i tjugosex år. Jag har mer med Nordea att göra, men jag bytte inte bort dom heller, när deras filial slog igen för flera år sedan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar