tisdag 4 oktober 2016

Senior.

Jag börjar vänja mig vid tanken att jag är senior, även om jag har svårt att se mig själv som det. På speciella seniorboenden måste man vara 55 för att få flytta in, och i veckan fick jag en inbjudan till en seniorpanel. Nu snubblade jag dessutom över en webbsida, där man kunde bli medlem och få olika rabatter, om man hade fyllt 55. Seniordeal tror jag den hette. Det är bara på bussen man inte blir senior förrän om tio år. Jobba får man väl snart göra hur länge man vill, om man bara får leva.

Jag är dokumenterat fumlig, och häromsistens höll det på att gå riktigt illa. Jag är svårt beroende av min Ipod shuffle för att lyssna på musik på jobbet. Nu tappade jag den på köksgolvet, och den var så tunn att den försvann in under frysskåpet. Som tur var stannade den bara någon decimeter in, så jag fick tag i den. Jag har en känsla av att den kunde ha kanat ända in till väggen, om jag hade haft otur. Kyl och frys är ingenting  jag ger mig på att flytta själv, så i det läget hade den fått ligga kvar tills någon kunde hjälpa mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar