söndag 30 oktober 2016

Facebook.

Världen känns extremt liten, när jag kollar mitt Facebookflöde. Väldigt ofta är det flera människor, som jag känner på olika sätt, som visar sig fylla år samma dag. För lite sedan var det till och med två hundar som gjorde det. Jag såg kort på en som fyllde två år och en som fyllde sex samma dag. Hundraser är jag inte tillräckligt haj på för att våga uttala mig om, men stora hundar var båda två. När det regnade en hel helg skrev någon om hur smockfullt med folk det var på Gekås i Ullared. Det förvånade mig inte alls, med tanke på hur många som berättade att dom var där enbart bland mina Facebookvänner. Utslaget på hela Sverige lär det ha blivit en del, som tyckte att regnvädret var som gjort för att ägna sig åt shopping. Samma sak gällde tydligen Naturhistoriska riksmuseet. Där förstod jag också att det var hysteriskt mycket folk en regnig lördag, men där misstänker jag att jag kände betydligt färre av besökarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar