torsdag 13 oktober 2016

Gifta par.

Eftersom jag inte börjar förrän vid elva måndag till onsdag, möter jag en del av dom som slutar sina skift halv elva. Hustrun till en av killarna brukar hämta upp honom med bil. Igår tog hon en promenad med deras hundar och mötte honom istället. Jag har stannat till och hälsat på dom där hundarna vid något tillfälle, men minns inte alls hur deras matte såg ut. Nu var det dessutom mörkt, och hon hade mössa på sig. Jag förstod ändå att det måste vara hon, eftersom hon hade fyra vita hundar med sig. Det är ju inte det vanligaste man ser, när folk är ute och promenerar. Jag tänkte vara lite svensk som omväxling och bara gå förbi ekipaget, men så tog min pratsamma natur överhanden, och jag sa att det måste vara Max fru. När hon svarade påminde hon väldigt mycket om en flicka som jobbar tvåskift nere på min avdelning. Jag funderade på att undersöka saken på Internet, som jag brukar när jag är nyfiken, men när jag strax efteråt mötte Max tänkte jag att jag lika gärna kunde fråga honom direkt. Visst var det samma kvinna. Jag har ett vagt minne av att när dom nya började i våras pratades det om att någons fru var bland dom, men jag fick ingen kläm på vems. Nu vet jag. Min enda tanke nu när jag har koll på hennes arbetstider är hur lite sömn hon måste klara sig på. Hon hämtar alltså maken efter halv elva på kvällen, och är sedan tillbaka innan sex på morgonen, för att börja jobba själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar