söndag 2 oktober 2016

Vatten.

När jag tog fram skurhinken för att städa igår kändes den ovanligt tung. Jag kunde inte fatta vad som var så tungt, men tömde ur prylarna jag har i den för att kolla. Det hade varit smartare att titta efter först, för det som kändes tungt var vatten. Hinken har alltså stått i städskåpet halv med vatten sedan förra helgen. Det som förundrar mig mest är hur jag dels har lyckats glömma att tömma den över huvud taget, och dels lagt tillbaka, vattenskrapa, skurborste, svamp och trasor utan att märka att dom hamnade i vatten. Att jag nu råkade hälla en liter av det över mitt kök tog jag faktiskt riktigt vuxet. Jag varken grät eller skrek, utan torkade bara upp alltihop lugnt och stilla.
Idag har jag i vanlig ordning konstaterat hur liten världen är, när det gäller mina Facebookvänner. En fyller 32 idag, en 52 och en 62. Bland 159 personer är alltså tre stycken födda på samma dag med jämna tioårsintervaller. Annars brukar det mest spännande vara hur alla känner varann till höger och vänster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar