lördag 15 oktober 2016

Clowner.

Vissa trender når aldrig en småstad som Nybro, men dom så kallade mördarclownerna hittade hit nästan direkt. Jag, som går till och från jobbet när det är mörkt, är glad att jag ännu så länge bara har läst om dom på nätet. Det gäller i och för sig ungdomsgäng, våldtäktsmän och alla andra otäcka och obehagliga varelser också. När det gäller vad som skrivs i media går debattens vågor höga på Facebook. Å ena sidan är det förstås uppmärksamheten clownerna är ute efter, och det får dom massor när folk eldar på varandra i kommentarsfälten på Facebook. Å andra sidan är det den enda information många föräldrar verkar få. Som jag förstod det hade det skickats ut mail till samtliga föräldrar till barnen på en skola som har haft clownbesök, men dom som hade missat sina mail var upprörda. Att kalla dom mördarclowner var inte heller bra, förstod jag, eftersom det och bilder på otäcka clowner bidrog till att skrämma upp folk. I min morgontidning benämndes dom senare skräckclowner istället. Oklart om det hade med kritiken att göra. Det känns förstås lite osäkert att inte veta om en clown man möter är snäll, så man kan ta ett kort och lägga upp på Instagram, eller man borde springa för livet. Det gäller å andra sidan vanliga män också enligt vad jag har sett i media. Dom som tidigare var ute och fångade Pokemons med telefonen är nu ute på clownjakt istället. Ett par killar hade jagat ifatt en med bil inatt. Han hade fått masken avsliten, men kommit undan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar