måndag 31 oktober 2016

Morgonmöte.

Det där med tiden är alltid lätt förvirrat på söndagsnätterna, eftersom vi börjar tre timmar tidigare än vanligt och ändå jobbar till sex på morgonen. Jag försöker undvika att tänka på den över huvud taget, för att klockan ska gå. Inser man att den "inte är mer än..." och hur länge det är kvar att jobba blir det alldeles för segt. Inte blev det bättre av att klockorna fortfarande gick på sommartid inatt. På hemvägen träffade jag brorsonen klädd i shorts! Det spelade tydligen ingen roll att det är november imorgon. Själv använder jag inte ens shorts mitt i sommaren. Å andra sidan är en av försäljarna på torget känd för att gå i det hela vintern. Brorsonen skulle jobba elva dagar på raken, och det lät väl inte så upplyftande. Så skulle dom åka bort någon helg. Det bör väl vara efter alla dom där arbetsdagarna då, men sedan hade dom faktiskt diskuterat att komma hit på spelkväll. Som jag fattar det nu när jag tittar i min almanacka borde det kunna bli den helgen då det är första advent. Det vore perfekt för mig, för då har jag tagit ledigt på söndagen. Vi jobbar lite om varandra, eftersom brorsonens sambo går av lördag morgon och jag går på söndag kväll. Brorsonen jobbar hela helgerna varannan helg. Idag kom ett reklamutskick från Kvantum, där en av kupongerna gällde en gåva. Jag brukar anse att gratis är gott, men just vid morötter går gränsen. Jag kan i och för sig tänka mig att äta det, men dom gånger under mitt liv som jag har köpt hem har dom legat tills dom har blivit dåliga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar