lördag 8 oktober 2016

Tomkartong.

För många år sedan tyckte jag det var synd att jag så sällan hade tillfälle att ta en öl. Det är ju så gott. Den enkla lösningen var att börja dricka folköl. Det kunde jag sitta och smutta vid datorn varenda kväll. Det enda problemet visade sig vara att jag blev fet som en gris, så när jag vägde nittio kilo slutade jag. Innan dess hade jag burit hem kartonger med öl liknande den på bilden från Kvantum. Den sista har i säkert tio år stått under min diskbänk och använts till att samla tomma mjölkförpackningar och liknande i. Nu började jag tycka att en gammal ölkartong kanske varken var det snyggaste eller fräschaste att ha där. Det är visserligen bara jag som ser den, men jag ser den i gengäld varje dag. Jag bestämde mig för att köpa någon typ av plastlåda för ändamålet. Problemet med urvalet av förvaringslådor på Kvantum var att dom gjorde ett hopp mellan åtta liter och två liter. Den ena var för stor och den andra för låg. Utrymmesbrist är ett ständigt problem här, och min gamla kartong var bara hälften så stor som den på bilden. Jag fick traska bort till avdelningen för husgeråd istället. Där fanns burkar, som egentligen var tänkta att förvara livsmedel i, som passade mina syften bättre. Hittills ser det i alla fall bra ut. Jag vågar inte slänga den gamla kartongen förrän jag ser att min nya lösning klarar en veckas tomma förpackningar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar