fredag 7 oktober 2016

Fredag.

Nu har jag haft dom här arbetstiderna i ett par månader utan att vänja mig vid var helgen ligger numera. Jag var på väg att skriva lördag som rubrik till det här inlägget, innan jag insåg att det bara är fredag. Igår var jag inne i bokhandeln igen, eftersom jag hade insett att mitt fjärde urklippsalbum börjar bli fullt. Jag vill gärna ha ett nytt hemma när det behövs, så jag bara kan fortsätta. Efter att inte ha varit inne på Bokia sedan semestern eller så har det alltså blivit en gång i veckan på sistone. När jag stod där slog det mig att det var igår kväll det skulle vara tjejkväll i Nybro. Jag har aldrig besökt den, men beskrivningen jag fick var att det brukar vara trångt. Sånt gillar jag inte, så jag stod över igår också. Något annat jag inte tycker om är att vistas utomhus. Speciellt inte nu när det börjar bli kallt och ruggigt. Jag lider bara jag läser om ungar som går på friluftsdagis, där dom är ute hela dagarna. Den här årstiden tycker jag till och med synd om tiggarna, som sitter utomhus och fryser. Jag hämtade ett paket på posten på hemvägen igår, och utanför Willys satt tiggerskan insvept i en filt. Hon pratade mer än hon brukar göra, men jag stannade aldrig för att höra vad hon sa mer än det vanliga "hej, hej". Jag vet inte ens om det var svenska hon pratade, eller hon har fått en knäpp av att sitta där och börjat prata för sig själv. Det gör jag hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar