fredag 28 oktober 2016

Mörkt och regnigt.

För att rädda vad som räddas kunde av den här rumphuggna helgen, tänkte jag handla i morse, som jag brukar på fredagarna, fast jag hade jobbat inatt. Jag hade skrivit inköpslista till Kvantum och plockat ihop det som skulle med till återvinningen, så jag i stort sett bara behövde hem och vända. När jag ska iväg igen på morgonen brukar jag ta cykeln till jobbet. Igår kväll måste jag ha tänkt lite fel. Jag plockade ur paraplyet, som alltid ligger i ryggsäcken tyutifallatt det skulle ösregna när jag ska hem efter jobbet. Sedan tog jag en jacka utan luva, så jag var helt oskyddad från vädrets makter. Det slog mig inte förrän jag kom ut, och då var det uppehåll. När jag skulle hem i morse regnade det däremot. Jacka och byxor var ju lätt att byta när jag var hemma och vände. Däremot var jag inte så sugen på att bli dyblöt i håret, när jag skulle iväg igen. Det visade sig att en sanitetspåse var precis lagom stor för att passa på mitt huvud. Innan någon har lagt en blodig binda i den är det ju bara en vanlig plastpåse. Möjligen med undantag av texten utanpå, men den vände jag för säkerhets skull inåt. Jag var ändå glad att det var mörkt vid den tiden på dagen, även om jag antar att det inte räknas som förargelseväckande beteende att cykla omkring med en plastpåse på huvudet. Det var inte ens ljust när jag kom till Kvantum strax innan åtta. Morgnarna blir väl lite ljusare om vi ändrar klockan i helgen, även om det inte varar så länge.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar