torsdag 11 januari 2018

Brev i olika former.

I yngre tonåren umgicks jag någon sommar med en familj med fem döttrar. Dom bodde permanent i Stockholm, men hade en gård i närheten av mitt föräldrahem som sommarbostad. Det var två mindre flickor. Så var det en som var jämngammal med mig, men jag umgicks mest med hennes ett år äldre syster. Flickan på bilden var äldst. Det jag framför allt minns av henne var att hon hade ett kollegieblock i ett skåp. Hennes bästis var med på Öland någon gång, men när hon var kvar i Stockholm brevväxlade dom. I det här blocket hade hon ett ständigt pågående brev till sin kompis. När hon kom på något hon ville ”säga” gick hon till skåpet och skrev några rader. Nu för tiden är det ju mera telefoner och datorer som gäller. Jag tänkte på den här tjejen när jag använde Messenger ungefär likadant häromdagen. När brorsdottern inte såg mitt meddelande direkt, hann jag fylla på med ett par andra saker som jag kände att jag ville meddela henne.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar