lördag 6 januari 2018

”Fröken Frimans krig”.

”Fröken Frimans krig” är en tv-serie som jag verkligen älskar. Historia är alltid intressant, och så är jag en sucker för lyckliga slut. I varje omgång har det mesta ordnat upp sig mot slutet. I den fjärde, som tydligen var den sista, hoppades jag framför allt på att bonden skulle ta hem den kära men uttjänta hästen till sin fru och att änkans avfärdade friare skulle komma tillbaka. Båda sakerna hände. Något annat jag är svag för är kända skådespelare, och dom fullkomligt kryllar det av. Jag tycker det är fascinerande hur någon som jag har sett i filmer och serier från vår tid, kan förflytta sig mer än hundra år bakåt i tiden. Med hattar och långa kjolar känns dom verkligen som stigna ur en annan värld. Min personliga favorit i den fjärde omgången var Johannes Brost. Han var perfekt i rollen som den äldre friaren med sitt varggrin. Bara några dagar efter att jag hade sett sista avsnittet fick jag veta att cancern hade tagit hans liv. Han slutade verkligen med flaggan i topp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar