söndag 28 januari 2018

Festligt.

Igår firade vi brorsonens födelsedag hemma hos mig, eftersom han och hans sambo är mera trångbodda. Det blev mat, dryck och lite sällskapsspel. Jag fick till och med spela Yatzy. Det var flera år sedan jag gjorde det någon annanstans än i datorn, eftersom ingen brukar vilja spela det med mig. Av någon anledning fanns det bara fyra tärningar i lådan, så jag fick hämta en i avvikande färg. Nu har jag lagt dit fem likadana, ifall det skulle bli fler gånger. Lite frågespel blev det också. Jag vann båda, så jag var nöjd och glad. Jag är ganska fumlig redan innan, och det blir definitivt inte bättre efter alkoholintag. Därför brukar jag ha mitt glas på bänken bredvid mig och inte på bordet där vi spelar. Igår hade jag det av någon anledning framför mig, och till slut slog jag förstås omkull det. Antingen måste jag ha vispat till det hårt, eller också landade det på något, för glaset gick sönder. Så drack jag rödvin, men svägerskans råd att lägga duken i kallt vatten visade sig vara mycket bra. Idag när tänkte jag spraya på fläckborttagare, innan jag stoppade duken i tvättmaskinen, hittade jag inte ens fläcken längre. Samma kvinna gjorde i vanlig ordning en insats för att förgylla min tillvaro genom att skriva fantasifulla etiketter till mina matlådor. Dom kommer att få mig att le varje gång jag tar en portion ur frysen. Jag bifogar bildbevis på att åtminstone jag hade en mycket trevlig kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar