söndag 14 januari 2018

Minneslapp.

Igår hade ungdomarna och jag spelkväll. På mitt kylskåp satt en lapp med noteringen ”Kvantum 0529”. Brorsonen valde att tolka den som att jag planerade att besöka butiken i slutet av maj. Hans sambo trodde snarare att det rörde sig om en kod, och hon hade förstås rätt. Jag brukar skriva en lapp att lämna fram när jag har ett paket att hämta. Dels att ha som påminnelse här hemma om vad som ska hämtas och var. Så är jag fortfarande så pass teknikfientlig att jag tycker det är smidigare med en lapp än att läsa högt ur mobiltelefonen. Kommer paketet med DHL eller Schenker brukar man kunna välja utlämningsställe, men vissa skickar sina med Postnord. I fredags hade jag hämtat ett paket på posten och dessutom handlat en storpack med toalettpapper, innan jag skulle hämta ut det sista paketet i förköpet på Kvantum. Jag insåg att det inte skulle bli lätt att få med mig allt hem på cykeln, men efter trettio år utan bil har jag en viss vana. Spännband brukar underlätta om jag har mycket, men det hade jag förstås glömt hemma. Nu löste Kvantum själva problemet åt mig. Deras dator hade pajat, så dom kunde inte lämna ut några paket. Jag är för lat för att cykla dit en gång till den här helgen, så nu får det vänta till nästa. Ett par veckor ligger det väl kvar även i vanliga fall. Jag brukar ha lappen liggande på skrivbordet, när jag ska hämta paketet ett par dagar senare. När det nu dröjer en hel vecka åkte den upp på kylskåpet. Det slår mig nu att jag nog får göra en anteckning i shoppinglistan också, om jag verkligen ska komma ihåg det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar