lördag 13 januari 2018

Försäkringskassan.

Jag har aldrig hört något gott om Försäkringskassan, och nu förstår jag varför. Inte heller är det speciellt förvånande med deras hiskeliga telefonköer, eftersom dom verkar sköta all kommunikation per telefon. Mail är väl på tok för enkelt och för modernt. Jag har väntat sedan i höstas på att höra något från dom. Till slut fick jag ett brev där dom meddelade att jag hade fått en handläggare, som skulle höra av sig. I förra veckan fick jag ett SMS från denna handläggare. Eftersom jag sover när hon jobbar hade hon inte fått tag i mig, så hon ville att jag skulle ringa henne under dagen. Messet gick inte att svara på, och den enda mailadress jag hittade på Försäkringskassans sida kunde dom bara besvara allmänna frågor på. Jag frågade då bara varför jag inte kan maila min handläggare. Svaret jag fick var i princip att det fick jag maila henne och fråga om. Eller hur?? När jag såg numret som handläggaren messade från insåg jag för övrigt att hon hade ringt redan för en månad sedan. Lite dumt kanske att ringa från ett nummer som inte gav någon träff på Internet och att inte lämna något meddelande. Nu gav jag mig till slut och försökte nå henne på dagtid. Första gången hade hon gått för dagen, andra var hon ute tillfälligt och tredje tutade det upptaget. På fjärde försöket svarade hon, men hon talade så dålig svenska att jag knappt förstod vad hon sa. Jag fick i alla fall klart för mig att hon enbart behandlade sjukersättningen. Allting annat fick jag fråga hennes kollegor om. Min naiva tro var att vitsen med en handläggare var att hon kulle ta ett samlat grepp om mitt ärende. Jag hade fel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar