lördag 20 januari 2018

Festlig fredag.

En gång om året får vi hundra kronor var av företaget till en gemensam aktivitet. Ifjol kom jag så långt så jag anmälde mig, men backade ur. Då var det fest i scoutstugan, som ligger i andra änden av stan. Jag var inte ett dugg sugen på att ta mig dit mitt i vintern. Både väglag och temperatur har en tendens att vara bättre när listorna kommer upp, än när det är dags för själva evenemanget. Igår var det dags igen. Jag ångrade lite smått min anmälan den här gången också, men jag behövde åtminstone bara ta mig ner till Sportbaren. När jag pratade med min granne och arbetskamrat igår morse kom saken i ett annat läge. Dom var nämligen ett gäng som skulle åka limousine dit. Att bli skjutsad lät förstås riktigt bekvämt. Att åka limousine fanns dessutom på min bucketlist, så nu är den punkten avprickad. Min tanke hade varit att bara ta någon öl till maten. Nu blev det lite förfest hos grannen och ett par öl där och i bilen. På Sportbaren blev det förutom en öl både en drink och ett glas Baileys. Dyra droppar men goda. Buffén var för övrigt god den också, och vi hade riktigt trevligt. Någon helkväll orkar jag däremot inte med nu för tiden. När ungdomarna åkte en sväng till med bilen på bilden i väntan på att det skulle komma mer folk till Sportbaren, passade jag på att få skjuts hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar