torsdag 4 januari 2018

Pizza och annan njutning.

Igår var det dags för besök på både frisör- och skönhetssalong. Det var bara några få plusgrader och blåste dessutom småjäklar, så jag tog min varmaste jacka. Man blir ju extra frusen, när man har legat och haft det mysigt på en salong. Jag led verkligen med byggjobbarna jag cyklade förbi. Det ska sjutton ha utomhusjobb den här årstiden. Fast så mötte jag en tjej på cykel, som hade en oknäppt fleecejacka på sig. Alla är uppenbarligen inte lika frusna som jag. Efter att ha fått håret klippt och ögonfransarna färgade, traskade jag tvärs över torget för en ansiktsbehandling. Idag ska jag till samma ställe på hot stone massage. Det är riktigt varmt och skönt, när vintern bär sig åt utomhus. Snö har vi tack och lov ingen, men när jag kom ut därifrån igår började det regna. Det blåste dessutom åt andra hållet mot vad det brukar göra, så jag hade motvind hem. Jag hämtade en pizza på vägen, men när jag kom hem med den hade jag inte fått med mig någon pizzasallad. Istället för att ta en burk Cola och en med sallad hade jag tagit dricka två gånger. Hade jag bara hunnit ställa upp dom på disken hade jag förhoppningsvis upptäckt mitt misstag, men killen som tog betalt var snabb att stoppa ner allt i en stor kasse, så jag kunde cykla hem med maten i regn och blåst. Pizzan var gjord av någon som verkligen hade fattat innebörden av extra ost, så jag blev extremt besviken när jag inte fick någon sallad till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar