söndag 21 januari 2018

Lördagen.

Brorsonen fyller år på tisdag. Vi brukar fira honom i någon helg, men jag visste inte riktigt hur planen såg ut i år. Jag behövde både veta hyfsat långt innan vilken helg jag kunde boka tid för massage och om jag kunde följa med ut på krogen i fredags. Jag har lovat att ha kalaset hemma hos mig eftersom han och sambon är trångbodda, så fredagen innan lär gå åt till att handla och städa. Nu är det så praktiskt (för mig) så grabben jobbar varannan helg. Den här helgen till exempel, så igår morse hade jag massagetid. Jag cyklade runt förpackningsåtervinningen med skräp på vägen dit. Det var svinkallt. Förutom den extra rundan så blev det svårt att beräkna tiden det skulle ta mig att komma till centrum exakt. Jag var där tjugo minuter före utsatt tid. Från djupet av min underbara vinterjacka ägnade jag mig åt fönstershopping för att få tiden att gå. Jag hade funderat på om den här tiden låg onödigt nära hot stone-massagen jag var där på för ett par veckor sedan. Nu har jag haft upplärning på jobbet dom här två veckorna. Jag har stått mycket mer än jag är van, så både rygg och ben var i stort behov av massage. Efteråt fryser jag nästan ännu mer när jag kommer ut, och nu hade det dessutom börjat snöa lite smått. Jag hade fickorna fulla av paketlappar, kvitton och kuponger. När jag skulle betala på Kvantum var den med storköpsrabatt försvunnen. Jag tog för givet att jag hade tappat den när jag hade plockat fram någon annan lapp, men när jag kom hem igen dök den upp. Den hade fastnat på baksidan av en annan kupong. Märkligt att den inte släppte när jag letade efter den medan jag var kvar i butiken. Fast jag tjänar på det, för den varar en vecka till. Jag lär handla för betydligt mer till kalaset nästa helg än vad jag gjorde igår, och rabatten är i procent.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar